One week down

Nu har vi varit på plats i Sevilla en hel träningsvecka och jag måste säga att jag trivs riktigt bra! Hotellet vi bor på är kanske inte världens nyaste och finaste men det vägs upp av att  det ligger precis vid vattnet, det tar mig ungefär två minuter att gå från hotellet till kanoten och gymmet, riktigt bra! Innan jag åkte hit pratade jag ihop mig med Liam & Jon från Storbritannien och vi har kört ihop hela veckan, guld värt att få riktigt bra sparring på sprintträningen! Eftersom det är min första vecka på vatten har jag fått en del träningsvärk men annars känner jag mig bra förberedd inför paddlingen. Som 200-meterspaddlare går ju vintern åt till att förbereda sig för att paddla fort när man väl kommer ut på vattnet, något jag tycker jag lyckats bra med i år!

Jag har nu två lägerveckor kvar, fyllda med hårdträning innan jag åker hem för en lugnare period. Sedan är det tillbaka hit för mer paddling igen. Upplägget att vara på läger i kortare perioder och åka hem mellan är något jag funderat på att prova länge och jag tycker det är lättare att hålla bra fokus på alla pass när man ser slutet på lägret. Så sammanfattningsvis känns allting kanon, i sparringen mot de andra har jag märkt att jag gjort en bra vinter och det är verkligen roligt att vara tillbaka i kanoten igen! Idag är det vilodag, jag och Lovisa spenderar dagen på lugnast möjliga sätt med många vilotimmar för att ladda om inför en ny, spännande vecka! I veckan kommer det ner ett gäng från RF, vi ska testa lite olika starter och paddlar för att se vad som fungerar bäst för mig, det ser jag fram emot.

We have been in Seville for a whole training week and I am feeling at home already! The hotel is very close to the gym and the water, which is something I appreciate. I am training with Liam and Jon from Great Britain and training is going well for all of us. I feel like the winter training has prepared me for going on water and going fast straight away, which it is supposed to do. 

I have two weeks left on this camp before going home to get some rest and then come back again. I have been wanting to try this for a while and so far, it feels good! Today is my day off from training, me and Lovisa are spending it in the most calm way we can with some play time and a lot of sleeping. Next week, I will do some testing, starts and different sizes of paddles to see what I should choose for the season, looking forward to that!

dsc_0805

Sprint practicedsc_0149

Good times training with GBR, here is Johnny and medsc_0347

Sleeping baby and tired daddy after trainingdsc_0934

Me and Liam battling on the river

Kommentera

