One month to go

Nu är det lite mindre än en månad kvar innan jag ÄNTLIGEN åker iväg på träningsläger! Jag ser verkligen fram emot våren, jag har kunnat träna som jag har velat, fått bra pass och har en god känsla inför våren. Fram tills jag åker är det en hel del paddelmaskin på schemat för att vänja paddelmusklerna inför lägret nästa månad. Att sitta inne och köra många gånger per vecka kan ibland kännas trist på förhand men jag brukar lyssna på musik eller titta på film under passen, då brukar tiden flyga iväg. Ett tips är att ta någon tv-serie eller filmserie så har man någonting att se fram mot många pass i rad. Jag har bland annat kollat igenom Star wars alla filmer och är inne på Sagan om Ringen-triologin. Dessutom träffar jag mina fyscoacher regelbundet och jobbar på mina styrkeövningar, det blir mycket ryck och stöt just nu.

För att hålla koll på att träningen går åt rätt håll så gör jag också lite tester, senaste i måndags blev det Vo2-max på löpband. Jag blev nöjd med resultatet och kan nu fokusera mer på paddlingen när grunden sitter som den ska! Allt som allt har 2017 startat bra och jag ser fram emot fortsättningen.

Its less then a month left before we are going on training camp, cant wait! I amorally looking forward to spring, training is going well and I am feeling good. Until I leave, I have a lot of kayak ergo on the schedule. Being inside, kayaking, can seem a bit boring but I usually listen to music or watch a movie under long sessions to speed up the time a little bit. I have seen all Star Wars movies on my ergo, as well as the Lord of the Rings trilogy. I am also seeing my physical coaches on a regular base, i am doing a lot of  snatch and a lot of jerk lately.

I have been doing some physical testing, this monday I did vo2-max tests on the treadmill. I was pleased with the results and now I am going to focus on my kayaking. All in all, 2017 has started really good and I am excited for the rest of the year!

 

IMG_1926.JPGIMG_1928.JPGA little bit tired after testing the other day 🙂

One response to “One month to go

  1. Go Petter Go!
    Alltid så spännande att läsa vad som händer på både träning och tävling. Vilken satsning du gör, inspirerar många och visar vad som är möjligt.
    Önskar dig all lycka 2017!
    Johan Nordin

Kommentera

