My winter training

Gott nytt 2017! Det nya året har varit efterlängtat av mig, jag har massor av kul saker att se fram emot under 2017! Det första är att den första delen av grundträningen är klar för min del, dvs den del där jag förbättrat min grundkapacitet i kondition, styrka och paddling, och nu börjar den mer kanotspecifika grundträningen med fler paddelpass och mer fokus på kvalitet i både kondition och styrka. Jag gillar egentligen alla träningsperioder men är alltid rätt så nöjd med att vara klar med den första, slitiga delen av träningen. I år är jag lite extra nöjd med min grundträning, jag har gjort fler timmar inom de flesta områden och dessutom fått in lite nya idéer jag funderat på och dessutom haft väldigt kul, åkt mycket skidor och tränat en hel del tillsammans med Kim Amb, vilket varit bra både för träningen och motivationen 🙂

I helgen kom jag hem från mitt senaste träningsläger, jag har åkt skidor i två veckor- mitt längsta någonsin! Det är skönt att vara tillbaka i Vaxholm efter jul och nyår och komma tillbaka till mina gamla rutiner, bananbröd efter träningen, mycket vegetarisk kost och hjälp med fysträningen. Samtidigt blir det lite nya rutiner i år också med min dotter, hon är nu tio veckor och världens gladaste bebis! Jag ser fram emot våren med henne, vi kommer vara hemma i Vaxholm nu ett tag för att sedan åka till Sevilla på träningsläger med landslaget. Det blir hennes tredje träningsläger i livet och innan våren är slut blir det två till omgångar till varmare förutsättningar för paddling!

 

Happy New 2017! I have been longing for the new year, mostly because my first training period ends. I am happy to be done with this first period with a lot of time on the skis, on the ergo and in the gym and move on to next period, which comes with a bit more quality training. This year I am a little bit extra pleased with my training, I have done mor hours, tried new ideas and had a lot of fun training together with my coaches and with javelin thrower Kim Amb, really good motivation! 

I came home from my latest training camp this weekend, I have been skiing for two weeks which is my longest ski camp ever. I am happy to be back home and to have my normal routines back, my bean- and banana bread after training, a lot of vegetarian food and good training! I have some new routines as well, with my daughter. She is now a little over ten weeks old and so far a very happy baby. We will be at home in Vaxholm for a while and then leave for Seville in february, it will be her third training camp and we are looking forward to it!

Great conditions for skiing, love the swedish mountains!!

 

 

Kommentera

