Ski camp with the national team

Idag är sista dagen på landslagets skidläger i Östersund. Vi har varit här i en vecka och åkt i de fina spåren, eftersom det inte är så mycket snö har vi åkt i konstsnöspåren, vilket varit över förväntan bra! Jag som sprinter blir rätt så sliten av skidåkning, min puls ligger ju generellt högre än uthållighetsidrottare, men träningen har gått bra och jag åker hem trött, nöjd, sliten och glad med bättre teknik och en bra känsla inför 2017!

Jag tycker vi har haft en skön och avslappnad stämning i laget detta läger och jag ser fram emot kommande läger med laget! Först ska jag åka mer skidor efter jul för att verkligen vara klar med den centrala kapaciteten och fokusera på kanotspecifik träning innan vi åker på vårläger i februari.

Det har dessutom varit min dotter Lovisas första läger, något som fungerat superbra! Ser fram emot när hon blivit lite äldre och kan vara med ut i spåret 🙂

Today is the last and final day on our ski camp with the national team! We have been in Östersund, its my first time here and I have really been enjoying training camp, the company, the training and the tracks here! I get pretty beaten by skiing but this time, the training has been going great and I am going home tired, happy, hungry for more and with a good feeling for 2017! We have had a good mood in the team as well, looking forward to the spring camp with the crew!


This has also been my daughters first ski camp, she has been behaving really good but I am looking forward to when she is a little older and can join me in the tracks!

Petter menning skidåkning

Out in the tracksPetter Menning ski camp

Fun times skiing together
img_0283

Playtime with my daughter in between sessions

Kommentera

