All day every day

När man tränar så mycket som jag gör (2-3 pass per dag, 6 dagar i veckan..) så blir det inte så mycket tid över till annat. Förutom den tid man lägger på själva träningen går rätt mycket tid åt att laga bra mat och återhämta mig från dagens träning. Jag läste att den mest populära maten bland studenter på Stockholms Universitet där jag pluggar är spagetti med ketchup, en måltid som jag aldrig skulle äta till lunch eftersom den inte innehåller varken protein eller grönsaker. Ungefär så här ser en vanlig träningsvecka ut för mig:

  • Måndag:
    • Förmiddag: Paddling 30-60 minuter och gym
    • Eftermiddag: Paddling och ev. löpning
  • Tisdag:
    • Fm: Längre paddelpass
    • Em: Paddling
  • Onsdag:
    • Fm: Paddling 30-60 min + gym
    • Em: Paddling
  • Torsdag:
    • Fm: Paddling + annat konditionspass, oftast löpning.
    • Em: Vila
  • Fredag:
    • Fm: Paddling + gym
    • Em: Paddling
  • Lördag:
    • Fm: Långt paddelpass + annat längre konditionspass
    • Em: Vila
  • Söndag:
    • Vila

Jag har jobbat mig successivt uppåt till att orka den här träningsmängden och ibland är det lite mindre och ibland lite mer träning beroende på veckans intensitet. Jag brukar träna 09.00 och 16.00 vila nästan hela helgen för att det ska bli så likt ett riktigt jobb som möjligt så att jag är ledig när andra är det. Om jag hade gått i skolan eller liknande (mer än vad jag gör i nuläget, då min skola är anpassad efter mig) så hade jag tränat mer på helger och mindre på vardagsmorgnar.

I måndags hade Eve med sig kameran till gymmet, här kommer några bilder från det!

When you train as much as I do (normally 2-3 sessions every day on a medium week) you don’t have a lot of time left for other stuff. Besides the actual training, I also have to think about eating good, nutritious food and try to recover from training. I thought i should show you a typical training week:

 

  • Monday:
    • AM: Kayak session 30-60 minutes and gym session
    • PM: Kayak session and running
  • Tuesday:
    • AM: Longer kayak session
    • PM: Kayak session
  • Wednesday
    • AM: Kayak session and gym
    • PM: Kayak session
  • Thursday:
    • AM: Kayak session and one cardio session like running
    • PM: rest
    • Friday:
    • AM: Kayak session and gym
    • PM: Kayak session
  • Saturday:
    • AM: Kayak session and a longer cardio session afterward
    • PM: Rest
  • Sunday:
    • Restday

I have been training a long time to get to a point where I can handle as much training as I can and I probably would have been training a lot more on the weekends if I had other stuff, like school during the weeks!

Eve brought the camera to our gym sessions on monday, here are some pics!

Petter Menning A gif of me doing one of my favorite exercises

Christian Svanqvist Petter Menning

ChristianPetter Menning

Doing some high chinsPetter Menning

Erik getting readyPetter Menning

ChinsPetter Menning

Jump!Petter Menning

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s